Що заважає кіберспорту стати олімпійською дисципліною

Деякі експерти індустрії заявляють, що кіберспорт скоро стане однією з дисциплін Олімпійських ігор. Журналісти видання НВ довідалися, чому це дійсно може статися і в якій формі відеоігри з’являться на Олімпіаді.

Восьмого серпня в Токіо закінчилися літні Олімпійські ігри 2020, які були перенесені на рік через пандемію COVID-19. Переможцем Олімпіади стали спортсмени з США, які отримали 113 медалей, враховуючи 39 золотих.

У програму токійської Олімпіади вперше були включені такі види спорту, як карате, скейтбординг, серфінг і спортивне скелелазіння.

У Міжнародному олімпійському комітеті (МОК) вважають, що ці види спорту сприяють «балансуванню програми і залученню молоді до спорту». З цієї ж причини на наступній літній Олімпіаді 2024 у Парижі ми можемо побачити сольні змагання з брейк-дансу або брейкингу.

Але якщо в МОК заговорили про молодь — чому б їм не задуматися про змагання з кіберспорту, який визнаний офіційним видом спорту в багатьох країнах, запитаєте ви? Відповідаємо: віртуальні спортивні ігри вже однією ногою на Олімпіаді.

Кіберспорт у Токіо

Перед літніми іграми в Японії МОК оголосив про проведення першої в історії «Олімпійської віртуальної серії».

Змагання з кіберспорту, які пройшли з 13 травня по 23 червня 2021-го, стали свого роду пробником спортивних симуляторів на Олімпіаді.

Під час віртуальної серії спортсмени змагалися в декількох дисциплінах — бейсбол, велоспорт, веслування, вітрильний спорт і автогонки, які були представлені відеоіграми eBaseball Powerful Pro Baseball 2020, Zwift, World Rowing, Virtual Regatta і Gran Turismo відповідно.

Ідею проведення таких ігор під егідою Олімпіади підтримали не тільки кіберспортивні оператори, а й Міжнародна федерація футболу FIFA; Міжнародна федерація баскетболу FIBA; Міжнародна федерація тенісу ITF і Всесвітня організація тхеквондо WT.

Крім цього, минулого місяця МОК визнав турнір Intel World Open, — міжнародне віртуальне змагання у відеоіграх Street Fighter V і Rocket League. Дані про цей захід розмістили на сайті Олімпійського комітету, а приз за перемогу в Intel World Open становив $500 тис.

Що кажуть в індустрії?

«Я дійсно думаю, що кіберспорт коли-небудь стане частиною Олімпійських ігор. Це безумовно. Гравців забагато, занадто багато людей дивляться, як інші люди грають у відеоігри. P розвитком ігри стають все більш поширеними. Це факт», — заявив генеральний директор і власник північноамериканської професійної кіберспортивної організації Team Liquid Стів Архансет.

За його словами, Олімпіада має йти в ногу з часом, а представникам МОК слід розібратися, як кіберспорт може бути представлений на Олімпійських іграх.

Серед ключових проблем впровадження кіберспорту в Олімпіаду експерти наголошують на необхідності постійних обговорень і перегляду дисциплін, оскільки популярність відеоігор циклічна.

У МОК також поки відмовляються розглядати відеоігри з елементами насильства, що може відрізати найпопулярніші дисципліни сучасного кіберспорту.

Ну і, останнє, — прийняття кіберспорту глядачами, які не вважають відеоігри одним із спортивних змагань.

Чи потрібна Олімпіада кіберспортсменам?

Якщо кіберспорт може омолодити Олімпійські ігри і підвищити їм рейтинги, — питання користі Олімпіади для індустрії віртуальних змагань залишається відкритим.

Сьогодні призові фонди головних кіберспортивних змагань становлять десятки мільйонів доларів, а ігри топових команди в CS:GO і Dota 2 за переглядами обійшли багато олімпійських видів спорту.

Згідно зі звітом про ринок кіберспорту від компанії Newzoo, у 2021 році дохід цієї індустрії у світі перевищить $1 млрд.

Паралельно зі ставками на класичні види спорту розвивається абсолютно новий напрямок — ставки на кіберспорт. Наприклад, нещодавно канадська бетингова компанія Rivalry, яка спеціалізується на кіберспорті, заявила про плани продавати свої акції на Фондовій біржі Торонто. Вартість Rivalry оцінюють приблизно в $150 млн.

За словами співзасновника компанії Стівена Солца, приблизно 90% ставок припадають на відеоігри League of Legends, CS:GO і Dota 2. Саме ці ігри буквально ґрунтуються на насильстві, що поки є неприйнятним для МОК.

Але навряд чи це можна вважати проблемою кіберспорту, оскільки представники індустрії вважають, що вже у найближчі роки популярність ставок на віртуальні ігри зрівняється зі ставками на бейсбол, хокей і баскетбол.

«У доларовому вираженні три кращих кіберспортивних матчі перевершать всі інші індивідуальні види спорту — крім, мабуть, футболу у Європі і футболу у США — протягом наступних десяти років», — прогнозує Солц.

Залишити відповідь